Tips - träning

Promenad

När du är ute på en promenad, varför inte lägga till tåhävningar under promenadens gång?

Idag var jag ute på promenad i ca.30min. och under promenaden gick jag i trappor.
När trappan började så gjorde jag 30st tåhäv, fortsatte att gå 5 trappsteg, stannade gjorde 30st tåhäv igen, sedan fortsatte jag så till trappan var slut sen fortsatte jag att gå.

 

Bränner i vader och rumpan om man hittar en lagomt lång trappa, går du där det inte finns någon trappa. gör  detta när du kommer till en uppförsbacke. Stanna till gör 30-50 tåhäv, gå 5 stora steg (utfallssteg, om du vill), stanna till och gör 30-50 tåhäv igen, sedan fortsätter du till backen tar slut. 

 

Finns det ingen uppförsbacken..? varför inte bara göra utfallssteg 5st, 30-50 tåhäv, 5st utfallsteg och så fortsätter du på detta vis till en plats som du bestämt innan att där ska du sluta och börja gå vanligt.

 

Ett sista förslag är att använda trottoarkanten att göra tåhäv på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0