inspiration - ett brev

idag läste jag ett brev som gav mig så mycket inspiration i både träning, hälsa, vila, ta hand om sig själv. blev glad av det brevet och känner att jag skulle kunna läsa det om och om. himla bra text! (brevet var inte till mig!)
tänk att så lite kan göra en så inspirerad av att ta hand om sig själv!
 
en bra mening i texten tänker jag bjuda på:
"din kropp är det finaste du har och den är egentligen det enda som kommer vara med dig precis hela ditt liv. 
därför bör vi också behandla den som vår bästa vän, med kärlek och respekt".
 
fin text va..? jag tycker den är superbra! 
 
 
för att slänga in min egen tanke inom träning och hälsa.
- jag tycker att man ska göra det man tycker är kul, tycker man något är kul så ser man resultat med träningen. men en förändring kommer inte efter en gång utan kanske efter några veckor/månader/år. det handlar om att göra det som är kul för sig själv!
vår kropp behöver energi och energi för oss människor är mat, vilket alla måste äta för att orka. jag tycker själv att det är jättedumt att ta bort något från tallriken, som tex makaroner, ris, spagetti.. usch, gör inte det! (ibland kan man variera maten med en sallad, men ha då i kyckling/tonfisk eller vad som passar dig bäst, det du som ska gilla läget! fetaost/avokado/ägg, kan jag säga är supergott i sallad. faktiskt gillade jag varken avokado eller fetaost förr, men nu gillar jag det Väldigt mycket.) vi behöver få i oss mat men då i rätt mängd! mat behöver vi för att hålla oss pigga, glada och i form. 
får inte kroppen i sig mat så har den inget att förbränna och där blir kroppen "rädd" att den inte kommer få i sig mat och då förbränner den inte. tror många hamnar i "matnojja", det ska vara så nyttig och så mycket av de och de och minder eller inget av de och de. vi lever bara 1 gång. så ät mat och gör det du tycker är kul!
beröm dig själv och unna dig.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0