Stretching är lika viktigt som träning!

plankan..

..det är en riktigt bra övning för dina inre magmuskler. plankan är en statisk övning, det stärker musklerna innefrån och det är det som gör att magmusklerna tittar fram tillslut. (givetvis ska man inte bara köra plankan det handlar också om att variera sin träning, plankan kan man göra som en avslutning för att få till den sista slutspurten sedan stetcha.)
att tänka på: det jag brukar tänka på när jag kör planka är att suga in magen trycka ner rumpan och för att lättare få detta att fungera så brukar jag hålla blicken på magen, så man inte anstränger nacken så mycket.
Vill ni utmana mig? 
kommer att börja nästa vecka på måndag 9/7, då kommer ett inlägg med hur många sekunder eller minuter jag stått, slår ni min tid skriv gärna det:) för då får jag en utmaning också. 
 
stretching

träning handlar inte bara om kondition, styrketräning m.m. utan stretching också. det är hur viktigt som helst!
man behöver inte vara vigast i stan, men att stretch i en 10-15min. gör stor nytt för dig och din kropp. du och din kropp mår mycket bättre av stretching, att inte känna sig stel, tänk vad skönt!
så från mig till er, ta tag i stetchingen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0