om knatteskutt

Hej, jag tänkte berätta och svara på lite frågor angående knatteskutt som jag jobbade med förut.
Kommentar till min blogg: Kan du inte berätta lite om knatteskutt som du jobbade på? Var det frivilligt eller var det ett jobb med lön? Vad gjorde ni? Hur många ledare var ni? Var det svårt, jobbigt, behövde man ha mycket kunskap om olika idrotter? Vilka tider och dagar jobbade du? Var det helger också? Och framför allt var det roligt?
Tack på förhand för svar.

Jag sökte faktiskt jobbet på arbetsförmedlingen som extrajobb, tisdagar och onsdagar  (klockan 17-19).
Det var ett jobb med lön, men eftersom jag tycker det är kul att lära barn och se deras framgång och hur fort de lär sig saker, så spelade det ingen roll hur mycket lön jag fick (inte mycket betalt alltså).
Vi lekte med barnen, vi började alltid lektionen med följa john, sedan hade vi olika teman varje vecka. barnen skulle få testa på olika sporter, som fotboll, gymnstik, dans, basket osv. sista lektionen bestod bara av lek och bus. vi var tre stycken ledare och en av oss var huvudledare (mathilda). jag tyckte inte det var så jobbigt, men att få tag i material var nog den svåraste delen, för det fick man fixa själv till lektionerna. helst ska man nog kunna många sporter för att kunna visa barnen hur man ska göra, men som gymnastik och karate så tog vi kontakt med föreningar som kom och hade lektion med barnen och oss ledare. (man jobbade inte på helger).
Jag tyckte det var roligt, man lärde känna barnen och dom blev så  glada av  att vara med oss och leka och testa olika sporter. och i början av knatteskutts-terminen så fick barenen en varsin t-shirt och även vi ledare fick en t-shirt, så barnen och ledarena så lika ut. sedan hade vi en veckas uppehåll och när vi hade berättat det för barnen, så var det en tjej som hade sprungit ut till sin mamma och var ledsen. vi visste inget om detta, vi fick ett mail där det stod:Ville bara berätta att min dotter kom ut från friidrotten i onsdags och grät. Jag undrade förstås om hon gjort sig illa, men nej då, det var för att det inte skulle vara något Knatteskutt denna vecka. Det kändes som en evighet till nästa gång.
Bra betyg till er och detta koncept!


denna termin som kommer så kommer jag inte att vara kvar. det kommer att vara nya ledare som gör detta lika bra! Barnen älskade knatteskutt! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0