Historian om min mobil

idag så hade jag ingen skjuts hem efter skolan som sagt.. och så skulle dom stänga skolan tidigare än vad dom brukar göra.. så då var det bara att börja gå. Och så skickade jag ett sms till mamma och hörde om jag kunde komma till henne... men hon var seg så jag ringde och då dog mobilen.. yippi. och jag visste inte vart jag skulle gå och kunde inte ringa någon eftersom mobilen var dead.. så då gick jag till mamma jobb och satt och väntade på att hon skulle sluta eftersom jag hade sagt att jag skulle åka med henne. Så satt jag mig i en soffa och väntade, så satt jag och tröck, tröck och tröck på knappen så den skulle slås på.. men NEJ! klockan gick hur sagt som helst och jag visste inte vad jag skulle göra.. så då började jag läsa lite och gav upp med att försöka få på mobilen.. Jag la mobilen i knät eller något sånt, så började jag läsa lite... sen kollade jag på klockan då var den kvart i 5 och mamma slutade 5. Då tänkte jag att det var bäst att gå och kika lite så jag inte skulle missa henne när hon kom, så då reste jag mig upp och tänkte inte alls på mobilen sååååklart. Och jag vandrade vidare utan mobilen... sen satt jag mig på en stol och väntade, mamma var hur seg som helst... så började en tjej prata engelska med mig, sen efter ett tag så kände jag i fickorna och min mobil var gone:o gick och kollade där jag satt för bara en sekund sen men där låg den inte kvar, så frågade jag tjejen som pratade engelska om hon hade sett någon mobil, men det hade hon såklart inte, då gick jag in på apoteket och frågade och så sa dom att det var en tant som nyss var in och sa att hon skulle lämna in mobilen på polisstationen.. yipppi, undra vad mamma kommer säga.. sen när mamma kom så berättade jag för henne vad som hänt, mamma sa; du jag är inte förvånad du är ju så virrig av dig.. jag; mäh, jag fattar inte hur tanten hann med att ta den.. Sen åkte vi direkt till polisstationen när jag kom dit så var den inte där... aah började nästan grina;) sen när jag kom hem så gjorde jag en anmälan, satt i kö i mer än 7 minuter och klockan var halv.. Klockan 17.42 så ringde jag till polisstationen i avesta och hörde om dom fått in den nu då, gissa var jag fick för svar? ett JAAAAA såklart.. klockan var då 17.50 och dom stängde 18.00, när vi kom dit så hade dom bara låst nån grej, men jag fick min älsklings mobil:D nu ska jag sätta ett senilband eller vad det heter på den, om det nu hjälper...

Kommentarer
Postat av: johanna

för det första... jag orkade fatiskt läsa allting! för det andra. jag håller med din mamma! skärpning nu, du behöver senilband;) värre än mig snart ju:o

2009-10-13 @ 19:24:08
URL: http://erikssonsliv.blogg.se/
Postat av: nathalie

hahaha, senila ungdom. skamligt jessica ;)

2009-10-13 @ 20:21:49
URL: http://nathaliesofiadenice.blogg.se/
Postat av: peace

sv: Ja visst är dom snygga! :)

Det är svårt att bestämma sig

2009-10-13 @ 21:41:35
URL: http://sofiacandy.blogg.se/
Postat av: angelica

hahaha jessica så jävla söt och glömsk :D

2009-10-13 @ 21:42:51
URL: http://angelicccca.blogspot.com
Postat av: Anonym

tack så mkt :D

2009-10-14 @ 13:06:01
URL: http://seelmic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0