26 mars, lördag

idag gick jag upp runt 07.00 för att duscha och sen åka till jobbet. efter jobbet vid 12-tiden så tog jag en promenad hem men innan det så gick jag till elgiganten och kollade lite. men hittade inget bra, så jag gick hemåt. när jag hade någon kilometer kvar till jag var hemma så märkte jag att jag inte hade någon hemnyckel med mig, hm... när jag kom hem satt jag mig ut i solen men det blåste så mycket ute så det var inte så jätteskönt, jag satt mig iaf så mycket som möjligt i lä. så när jag hade setat ett tag så började det bli lite varmt iaf. sen kom bossan hem och då kom jag äntligen in, sen åt jag mat lite snabbt och åkte vidare för att kolla på fotboll.
innan jag åkte på fotboll så skulle jag byta kläder, ha på mig lite mer kläder på mig. så gick jag upp på mitt rum och ser att maja ligger i min säng, så ska jag pussa lite på henne, såklart. sen tänkte jag ta med henne ner så kunde hon få lite grädde, när jag skulle ta henne så skrek hon så då släppte jag ner henne igen och fattade inte riktigt varför hon mjauade. sen tog jag upp henne igen och tog med henne ner för att ge henne lite grädde. så såg jag att hon inte hade petat på maten som var i henne matskål och maja är en katt som inte låter bli att äta vid första laget:) så släppte jag ner henne i soffan och hon la sig på en gång, det brukar hon aldig göra. så jag lyfte upp henne igen och försökte få hon att gå men det gick inge bra för henne så hon la sig igen. då kände jag lite på hennes ben och det var benet det var fel på.. hon hoppar på tre ben nu. eller hon ligger bara.. pluttis!
så skulle jag ge henne grädde och det älskar hon mer än allt nästan, förutom sina godisar. hon ville varken ha grädde eller godis.. hoppas du blir bra snart majsenbajsen min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0