djurplågeri?!!

är det djurplågeri att låta en hund vara ute på en balkong hela dagen 12.00-23.20?
är det djurplågeri att låta hunden vara på en balkong när det är mellan 30-35 gradet varmt, solen skiner rakt på balkongen?
är det det djurplågeri att låta hunderna vara ensamma en hel dag, från 10.00-23.20 i en etta?
 
min åsikt är, djurplågeri. tycker så himla synd om hunden/hunderna. häromdagen var det nämligen så att ett par grannar hade lämnat sina hundar hemma ensamma. matte och husse var i västerås sen åkte de vidare till stockholm. och de säger att de har koll på sina hundar? tror inte det va.
jag vart så arg/ledsen när jag hörde den lilla valpen skälla och gnälla på balkongen så jag ringde polisen, ringde 2 gånger. kom en granne över till mig och hon hade ringt mer än 5 gånger. hela grannkvarteret var igång. en valp satt ute på balkongen på 6e vångingen och skällde och skällde.. jag försökte nå upp med en vattenskål men det gick inte, det luktade hundbajs och kiss.. usch. skackars valp!
 
hemska och otrevliga grannar.
 
de inte bara hundarna deras som plågas.. vi har flera gånger vaknat på nätterna av att de bråkar, skriker på varandra, släppt ut någon hund i trapphuset som bara skäller och skäller, även på kvällarna så har det, inte vet jag, rastat hundarna på balkongen? det skäller och skäller, vi får lov att slå i taket så de ska reagera på att hundarna vill in. andra grannar har fått städa efter dem i tvättstugan.. 
 
kanske man ska vara med i grannfejden? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0