rökning dödar - vet ni det?

jag måste bara tala ut lite. imorse när jag skulle öppna på jobbet och står på rampen upp mot dörren och ska ta fram min nyckel så går det en tant förbi mig, hon röker en cigg och röker den konstant, nästan inte en paus. precis när jag fått upp nyckeln och tittar upp så blåser hon röken rätt på mig, vet inte om hon tänkte på det. men BLÄ för rök alltså, jag blir så förbannad! som liten kunde jag inte ens gå på en resturang där det luktade rök (jag sa att jag var allergisk. höhö!) man kan säga att jag avskydde röklukten och gör det fortfarande. och i helgen så köpte jag och patric mjukglass och så satt vi oss ute på gågatan med restan av gänget vi var med. så sätter det sig två tjejer bakom patric och röker, hon sitter nästan med ciggen på han axel, jag känner givetvis lukten och tappar gensat suget efter att äta i mig den mumsiga glassen.. jag reser mig och och säger till patric, kom vi går och sätter oss någon annanstans här luktar det rök så man inte kan äta sin glass. det bara bolmar äckelrök från dem. vi tar våra glassar och sätter oss på en bänk långt från röken! ni får ursäkta mitt utbrott om rök, men bara så ni vet, rökning dödar. och tänk på omgivningen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0