Doriz

Som ni vet så har jag och patric skaffat oss en missekiss, vid namn doriz. doriz är från avesta katthem. men hon bodde hos en annan kattfamilj så hon skulle få tutta på kattmamman istället för en nappflaska. nu har vi haft henne i snart 5 veckor. i början var hon väldigt skygg, men väldigt nyfiken. nu är hon en helt annan katt mot vad hon var från början. när någon kommer innanför dörren ska hon hälsa, annars de första dagarna så kutade hon under sängen. så kul att se hennes förändring. kastar man iväg en leksaksråtta/mus till henne så kommer hon springandes tillbaka med den i munnen och vill att man ska kasta iväg den igen, APORT!
första natten med henne var sömnlös för min del. hon gick runt och mjauade en hel del, jag gick upp vid 3-4 tiden på natten och satt mig på golvet inne på toaletten och busade med henne för att hon skulle slappna av. jag somnade tillslut sittandes på golvet, haha. tur jag hade elementet som ryggstöd, varmt och skönt blev det. vaknade sedan till och la mig i sängen igen, doriz vaknade då till och sprang under sängen. under sängen var hon resten av natten. på morgonen kl6.45 åkte patric till jobbet, jag var ledig eftersom det var fredag. doriz vaknade och började sedan mjaua återigen.. sen kom hon och kurrade och la sig bredvid mig.
NU sover hon alltid bredvid mig och patric, ska vara med när man lagar mat, går på toa, busa till tusen, går inte att stoppa henne, äta mycket mat, gosa i soffan, kurra högt, sitta i knä när man sitter på toa, kolla på när man duschar, jaga vatten. hon är så go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0