var ensam hemma..

jag tänkte berätta för er om en händelse som hände i helgen (ni behöver ju inte läsa!) när jag tog steget att sova själv i lägenheten. jag sov hemma i nordanö fredag till lördag men på lördagen till söndagen så velade jag om jag skulle sova i lägenheten eller hemma. på lördagskvällen åkte jag hem till nordanö och var hemma där till ca 11 halv 12, somnade i några timmar men sen vaknade jag till och bestämde mig. jag skulle sova själv i lägenheten, så jag sa godnatt till mamma och pappa och hoppade in i bilen och åkte till lägenheten. när jag kom dit kikade jag lite på tv sen gjorde jag mig iordning för sängen. kom i säng runt 12. somnade som en stock igen och sen vaknade jag vid 3 på natten av ett sms och där stod det, "Du, de hände en sak nyss är du hemma? en gubbe gick bara rakt in i köket när jag skulle sova och han kolla bara i fönstret så sa jag att han skulle gå då blev han skitkonstig och till slut givk han men skitäckligt!!
det var häggen som skrev detta sms till mig och jag fattade ingenting först eftersom jag var helt nyvaken.. så fick lov att läsa det en gång till. häggen bor bara en trappa ner och är tsm med patrics kusin matte. jag börjar få för mig massa saker att han var påväg upp till mig för att patric och matte kände varandra, såg i syne att det var någon som stod i hallen, blev helt stel.. haha!
jag svarade häggen; "jag är hemma!!!"
häggen; "okej bra om han kommer tillbaka springer jag upp till dig!!!"
efter ett tag ringer häggen mig och så pratar vi så frågar hon helt plötsligt; "är det du som knackar på dörren??"
jag; "nej? jag ligger i sängen men jag hör ända upp till mig att det är någon som knackar!"

Jag ringde sedan polisen och polisen kom, men ni aaaanar inte hur jäklans rädd jag var, jag skakade måste jag säga er. trodde jag skulle dö! (okej nu överdrev jag, men var nästan så!) fick för mig massor av saker, och sen hade jag svårt att sova.. blää! äckelgubbe!
Han hade även gått runt och mumlat för sig själv. jätteläskigt, så nu låser jag alltid dörren! (fast det gjorde jag innan också. haha, räddast!?)
lite förkortat men det var som hände, nu sover jag INTE själv längre! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0