HÅRTIPS!

Har du badat i pool med klor i?
Lyckats att få grönt hår av kloret?
Har inte fått bort den gröna nyansen?
Du har blont hår så det syns jättebra?

Fått panik eftersom du inte vet  hur du ska göra för att få bort det?
Lugn jag har hört tips!




När jag var ute på promenad så lyssnade jag på RIXfm och då hade en tjej badat i en pool med klor och hon hade blont hår, (händer oftast för blondiner som färgar håret mycket eller är nyfärgat). När hon hade badat klart och torkat håret så hade hennes hår fått en grön nyans.. ajaj!
Då fick jag höra lite olika tips som skulle få bort den gröna nyansen.



















Man kan använda sig av ketchup eller silvershampoo.
-Ja, visst låter det heltokigt med ketschup i håret men det är en frisör som har rekomenderat det.
Du ska ha i det i hela håret som ett vanligt shampoo, sedan ska du såklart skölja ur det.

Silvershampoo är lila och ska även hjälpa till att få bort den gröna nyansen i ditt hår.
De kan du köpa på frisörer men det finns även på kicks eller andra butiker.


Jag har själv faktiskt inte råkat ut för detta, men jag är ju själv blond så man vet ju aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0